Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.
Η έννοια της ενταξιακής εκπαίδευσης αναφέρεται στη φιλοσοφία της αποδοχής και στην παροχή ενός πλαισίου, μέσα στο οποίο όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους, μπορούν να εκτιμηθούν ισότιμα και να αντιμετωπίζονται με σεβασμό.
Σε αυτό το πλαίσιο, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας ενώσαμε τις φωνές μας για να στείλουμε μήνυμα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού.
Συγκεκριμένα, οι μαθητές μας πέρασαν από 3 σταθμούς εκ περιτροπής, όπου ΄στον 1ο σταθμό έπαιξαν παιχνίδια όπως ποδόσφαιρο τυφλών, βόλεϊ καθιστοί κ.ά., στον 2ο σταθμό έμαθαν ανά δύο μια απλή συνομιλία στη
νοηματική (Καλημέρα, Τι κάνεις;, Είμαι καλά, Σ’ αγαπώ) και στον 3ο σταθμό ήρθαν σε επαφή με την γραφή braille ( το σύστημα γραφής και ανάγνωσης των ατόμων με αναπηρία όρασης) και πειραματίστηκαν σε χαρτόνι γράφοντας και οι ίδιοι σε braille.
Έπειτα, ακολούθησαν δραστηριότητες σε κάθε τάξη, όπως συμπλήρωση ερωτηματολογίου, βρες το αντικείμενο με κλειστά μάτια, ζωγραφική με το αντίθετο χέρι από αυτό που γράφουμε, ζωγραφική με το στόμα κ.α.
Η συγκίνηση και ανταπόκριση μικρών και μεγάλων ήταν απερίγραπτη!