Με άξονα το σχέδιο δράσης “Συμμετοχή σε δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος και σε
ευρωπαϊκά προγράμματα αδελφοποίησης σχολείων” της αξιολόγησης σχολικής μονάδας, οι μαθητές της Δ΄τάξης συμμετείχαν στο πρόγραμμα αναδοχής παιδιού της Action Aid. Πιο συγκεκριμένα οι δράσεις που έγιναν σε σχέση με την αναδοχή του παιδιού ήταν:
Πρόγραμμα Action Aid:
- Ενημέρωση μαθητών για το πρόγραμμα αναδοχής της Αction Aid ( από ενημερωτικά φυλλάδια που μας έστειλε
η Action Aid) - Δημιουργία mindmap με βάση τις προσωπικές πληροφορίες του ανάδοχου παιδιού που στάλθηκαν από την
Action Aid. (π.χ. συνθήκες διαβίωσης, πληροφορίες και το Enkai.) - Τα παιδιά χρωμάτισαν την σημαία της Zimbabwe και εντοπίσανε την χώρα (στο χάρτη). Έμαθαν πληροφορίες
για την χώρα (έθιμα, πολιτισμός, τραγούδια, χοροί κλπ.) - Παιχνίδι παντομίμας και δημιουργία poster για την γλώσσα Shona της Zimbabwe σε σχέση με την Ελληνική
και Αγγλική γλώσσα - Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα δικαιώματα του παιδιού μέσα από παρουσίαση powerpoint καθώς και από
φυλλάδια για το τι είναι δικαίωμα και τι υποχρέωση. Δημιουργήσανε ακροστιχίδα, συνέδεσαν λέξεις-κλειδιά
των δικαιωμάτων στην Αγγλική και Ελληνική γλώσσα (αντιστοίχιση) και μέσα απο το παιχνίδι hot seat
καλλιεργήσανε το αίσθημα της ενσυναίσθησης για τα παιδιά που δεν έχουν δικαιώματα (π.χ. παιδική εργασία
κλπ .) Τέλος εκφράσανε τις σκέψεις τους και τα συναισθήματα τους σε ομαδική συζήτηση στην τάξη. - Επιπρόσθετα , με αφορμή την αναίτια και αποτρόπαιη δολοφονία ενός νεαρού φιλάθλου ποδοσφαιρικής
ομάδας οι μαθητές συμμετείχαν στην δημιουργία βίντεο με τίτλο “Άλκης” που στόχο είχε την ευαισθητοποίηση
των μαθητών στην κατανόηση και αποδοχή του δικαιώματος κάθε ανθρώπου να υποστηρίζει την ομάδα που
αγαπά. Αυτό το βίντεο συνδέθηκε με την έννοια της διαφορετικότητας και την αποδοχή της. Το βίντεο
προβλήθηκε σε όλες τις τάξεις της σχολικής μονάδας και στάλθηκαν στους γονείς της Δ’ τάξης. Επίσης
δημιούργησαν poster με λέξεις και φράσεις που τονίζουν την διαφορετικότητα. - Πραγματοποίηση διδακτικής επίσκεψης της Δ’ Τάξης στο Μουσείο Παιδικής τέχνης της Αθήνα.
Παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα “Μόνος ή μοναδικός- Διαφορετικότητα και Ρατσισμός” (διάρκεια 90′ λεπτά). Τα
παιδιά δημιούργησαν ζωγραφιές με το θέμα διαφορετικότητα οι οποίες στάλθηκαν στο ανάδοχο παιδί. - Εκτός από τις ζωγραφιές ,οι μαθητές έστειλαν γράμματα στο ανάδοχο παιδί (ατομικά) καθώς και ένα class
booklet στο οποίο το κάθε παιδί παρουσίαζε τον εαυτό του και τα ενδιαφέροντα του ξεχωριστά. - Δημιουργία poster σε σχέση με την πολυτισμικότητα με σύμβολα και ζωγραφιές. Τα poster θα παρουσιαστούν
στο σχολείο σαν έκθεση ζωγραφικής την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου. - Ο κάθε μαθητής της Δ΄τάξης έχει ατομικό portfolio στο οποίο περιλαμβάνονται όλες οι δραστηριότητες και
δράσεις σε σχέση με το πρόγραμμα. - Οι εκπαιδευτικοί που έλαβαν μέρος σε αυτό το πρόγραμμα έχουν καταγράψει όλες τις δράσεις σε ημερολόγιο.









Συμμετέχοντας για πρώτη φορά στο πρόγραμμα αναδοχής της Action Aid, οι μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά σε
όλες τις δράσεις. Η συμμετοχή των μαθητών και των γονέων τους ήταν καθολική. Με αφορμή το πρόγραμμα
αναδοχής οι μαθητές όχι μόνο γνώρισαν τα ήθη και τα έθιμα της Zimbabwe καθώς και για την καθημερινότητα
του ανάδοχου παιδιού, αλλά ήταν και ένα ερέθισμα γύρω από τον οποίο δέθηκαν και οι έννοιες των δικαιωμάτων
του παιδιού, η διαφορετικότητα, ο ρατσισμός καλλιεργώντας ταυτόχρονα την ενσυναίσθηση τους. Ειδικότερα το
βίντεο που δημιούργησαν οι μαθητές για τον Άλκη, αποτυπώνει ξεκάθαρα την κατανόηση τους και την αποδοχή
τους ως προς το διαφορετικό. Το πρόγραμμα αναδοχής παιδιού με το πρόγραμμα της Action Aid έδωσε την
δυνατότητα στους μαθητές να κατανοήσουν ότι η έμπρακτη συμμετοχή τους (και των οικογενειών τους) στο
πρόγραμμα αυτό επηρέασε με θετικό τρόπο την ζωή του ανάδοχου παιδιού καθώς και της κοινότητάς του. (Η
Action Aid μας ενημέρωσε για τις θετικές αλλαγές που έγιναν τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και στην
κοινότητα του παιδιού στην Zimbabwe.

Μήνυμα από την Action Aid: “Μια ανάσα πριν το καλοκαίρι, λίγο πριν τη βαθιά ανάσα της πρώτης βουτιάς, νιώθουμε την ανάγκη να σας πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ. Ένα ευχαριστώ για την στήριξη και την δύναμη που προσφέρετε σταθερά σε ανθρώπους που βρίσκονται πραγματικά σε ανάγκη. Στους περισσότερους, το καλοκαίρι φέρνει αναμνήσεις και συναισθήματα χαράς, ανεμελιάς και αισιοδοξίας. Για κάποιους ανθρώπους όμως, η χαρά και το κίνητρο για ένα καλύτερο αύριο είστε εσείς.”